Aktualizace Alpha 64
Podpora ovladačů:
Jak jsem sliboval dlouhou dobu, konečně jsem implementoval plnou podporu ovladačů pro Subsistence. Podpora by měla zahrnovat všechny Xbox, PlayStation, Steam Deck a obecné ovladače.
Nyní najdete sekci ovládání ve hře rozdělenou na dvě části: myš a klávesnice a ovladač.

Pokud je připojen rozpoznaný ovladač, uvidíte diagram přiřazení tlačítek pro váš typ ovladače.


Abychom zohlednili omezený počet tlačítek na ovladačích, je ovládací schéma rozděleno do tří sad:
- Ve hře
- Menu
- Řízení
Tyto sady se automaticky přepnou podle toho, co hráč ve hře dělá. Různé sady a jejich přiřazení si můžete prohlédnout pomocí tlačítka v menu přiřazení.

Tlačítko vlevo vám umožňuje přepínat mezi různými připojenými ovladači.
Přeconfigurování přiřazení:
Ačkoliv doporučuji používat výchozí přiřazení, které jsem nakonfiguroval pro každý typ ovladače, chápu, že je důležité, aby hráči měli svobodu přizpůsobit si své ovladače podle svých představ.

Tlačítko v dolním levém rohu obrazovky ovladače otevře okno přiřazení, které hráči umožní změnit jakýkoli aspekt jejich ovládacího schématu.
Steam Input:
Rozhodl jsem se použít Steam Input jako základ pro podporu ovladačů. To bylo kvůli široké podpoře různých typů ovladačů od Valve a pro pokračující podporu do budoucna, jak nové typy ovladačů přicházejí na trh. Při přeconfigurování ovládání ve hře se objeví Steam overlay, který zobrazí nabídku Steam Input.

Tato přiřazení se budou vztahovat pouze na Subsistence, takže neovlivní vaše přiřazení pro žádnou jinou hru ve vaší knihovně. To lze také udělat kliknutím na tlačítko ovladače v uživatelském rozhraní Steam při prohlížení stránky Subsistence ve vaší herní knihovně.
Pokud máte existující ovládací schéma Steam Input pro Subsistence:
Někteří hráči již mohli nastavit vlastní ovládací schéma pomocí Steam Input. V takovém případě může být vaše vlastní rozložení vybráno jako výchozí. Silně doporučuji přepnout na oficiální rozložení (i když plánujete jej změnit). Oficiální rozložení poskytuje mnoho akcí podporovaných hrou, které byly dříve nedostupné.

Chcete-li přepnout na oficiální rozložení (viz výše), klikněte na krabici ovladače na vaší stránce Subsistence na Steamu. Poté klikněte na „Prozkoumat komunitní rozložení“. Pod „Doporučené“ vyberte oficiální rozložení a použijte ho. Poznámka: Většina hráčů to nebude muset dělat a oficiální rozložení bude vybráno jako výchozí.
Ikony pro klávesnici/myš/ovladač:
Dříve mnoho výzev ve hře poskytovalo velmi malý text vysvětlující, které tlačítko stisknout. Nyní používám obrázky (ikony) pro konkrétní klávesu nebo tlačítko, které je potřeba, s méně textem a větším písmem. To by mělo pomoci s přístupností a poskytnout čistší uživatelské rozhraní.

Také při pohledu na položky, které spadly, nyní zobrazuje obrázek položky s počtem namísto spousty malého textu.

Tyto ikony byly implementovány po celém uživatelském rozhraní, kde byl dříve používán text.
Animace stavby:
Něco, co jsem chtěl přidat už dlouho; většina stavitelných předmětů nyní při umístění nebo přesunu přehraje animaci stavby. Myslím, že to činí stavbu uspokojivější a ponořující, když vidíte každou část umístěnou jednotlivě.

Zvukový design přehraje různé zvuky umístění v závislosti na typu materiálu. Každý jednotlivý kus se bude nezávisle chvět, jak se vejde na své místo.

Tyto animace byly implementovány čistě prostřednictvím vertex shaderu materiálů síťoviny. To znamená, že jsou zcela animovány prostřednictvím GPU a nezatěžují CPU, takže jsou velmi efektivní z hlediska výkonu.

Všechny dřevěné, střešní a skleněné struktury mají tyto animace přidané.
Přizpůsobitelné citlivosti ADS:
Dříve byla citlivost ADS (zaměření) u zbraní úplně stejná jako citlivost pohledu. To znamenalo, že když hráč použil zbraň s přiblížením, citlivost se stala velmi vysokou a obtížnou k zaměření. To bylo zvlášť nepříjemné u zbraní s vyšším přiblížením (jako je puška a LAR).

Nyní mají zbraně nižší citlivost při zaměřování, což usnadňuje cílení na nepřátele. Kromě toho si hráči mohou přizpůsobit citlivost ADS pro každou zbraň podle vlastních preferencí. V nabídce ovládání je sekce „pokročilé“ s posuvníky citlivosti ADS pro každou zbraň.

Na každém posuvníku je červený marker, který označuje výchozí (doporučené) nastavení.

Tato nastavení lze samostatně konfigurovat pro myš & klávesnici a ovladač (pomocí pokročilé sekce v každém z příslušných ovládacích menu).

Nové menu ovládání:
Kompletně jsem přepracoval uživatelské rozhraní menu ovládání ve hře. Kód byl zastaralý a začínal být problematický. Nové menu je čistší, obsahuje ikony pro klávesy/tlačítka (namísto textu) a má příjemné plynulé animace při navigaci mezi sekcemi.

Animace předmětů v inventáři:
Předměty v inventáři nyní reagují, když s nimi hráč interaguje nebo se jejich stav mění.
Kliknutí na, použití nebo přesun předmětu spustí jemné třesení (stejně jako skládání předmětů). Předměty se také nakloní, když jsou nad nimi myší. Cílem je, aby uživatelské rozhraní působilo o něco reaktivněji vůči hráči.

To také znamená, že když hráč „vezme vše“ z lootového kontejneru, je mnohem jasnější, co bylo vzato a kde byly předměty umístěny/skládány v jejich inventáři, díky krátkým animacím těchto předmětů.
Obnovení výchozích ovládacích prvků:
Nyní je v menu ovládání tlačítko pro obnovení všech klávesových zkratek na jejich výchozí hodnoty (včetně posuvníků citlivosti).
Podněty pro vstup v inventáři:
Přidal jsem několik kontextových akcí (které se zobrazují vpravo nahoře) při zobrazení inventáře.

Když hráči přejíždějí myší přes předměty v inventáři, podněty naznačí rychlé akce dostupné pro tento předmět. To zahrnuje akce jako shift-kliknutí pro přesun zásob nebo jednotlivých předmětů mezi inventáři (což mnozí hráči nevědí).
Podněty pro vstup ve hře:
Stejně jako u podnětů pro vstup v inventáři, přidal jsem také podněty ve hře, které se zobrazují vpravo dole během hraní.

Tyto podněty naznačují věci jako přepínání typů munice (pokud máte více než jeden typ munice pro držení zbraně). Nebo přepnutí svítilny na zbrani, pokud je k ní připojena. Doufám, že to pomůže udělat hraní hry o něco intuitivnější bez odkazování na menu ovládání nebo googlování, jak něco udělat.
Nové (animované) menu navigace:
Nové menu má větší písmo a je bližší designovému jazyku UI hry.

Zvuky dechu při vyčerpání (+ Opravená chyba animace sprintu):
Nyní, když hráč vyčerpá svou vytrvalost, uslyšíte zvuk dechu. Také jsem opravil chybu, kdy animace rukou při sprintování pokračovala i po vyčerpání vytrvalosti.

Horká klávesa pro rychlé crafting:
Nyní, kdykoliv je otevřen panel náhledu crafting, může hráč stisknout horkou klávesu pro crafting předmětu, aniž by musel myší přejít a kliknout na tlačítko crafting.

Malé pohodlí, ale užitečné, pokud se dokážete naučit ji používat (stejně jako horkou klávesu „Vezmi vše“).
GeForce Now?
Mnoho hráčů se ptalo na podporu Subsistence na GeForce Now. GeForce Now je cloudová herní služba od Nvidia, která umožňuje uživatelům streamovat PC hry na různých zařízeních bez potřeby výkonného místního hardwaru.
Vždy jsem říkal, že jakmile implementuji nativní podporu ovladačů, prozkoumám tuto možnost. Takže vás jen informuji, že se tím aktivně zabývám a budu vás informovat o postupu.
Další významné změny:
- Claymores, breaching charges a BCU Crackers nyní mohou být skládány.
- Opraveno: vozidlo propadávající se při vyvolání vozidla v garáži.
- Zamezeno pití z kanistrů naplněných znečištěnou vodou při použití rychlé akční klávesy (shift+levý klik). To by mělo předejít náhodné infekci.
- Opraveno: garážová vrata se nyní s vozidlem kolidují (opomenutá chyba v Alpha 63).
- Během zpracovávání zvířat se nyní přehrají jemné animace kamery.
Děkujeme 🙏
Velké díky všem, kteří nadále podporují hru a její další vývoj. Opravuji si všechny diskuse, hraní, hlášení chyb a obecnou podporu. Velmi to pomáhá při formování hry.
Vím, že mnoho členů komunity používá pouze myš a klávesnici, takže pravděpodobně nejsou tak zaujati podporou ovladače, která tvořila většinu této aktualizace. Je však důležité rozšířit přístupnost hry pro hráče, kteří preferují nebo se spoléhají na použití ovladače. Možnost hrát na velké obrazovce z pohodlí pohovky činí hru kompletnějším zážitkem.